wtorek, 30 lipca 2013

Zapora Leśniańska czyli ciąg dalszy naszej wyprawy na zamek Czocha...

Opodal zamku Czocha znajduje się Zapora Leśniańska. Wybudowano ją na początku XX wieku-jej uroczyste otwarcie miało miejsce w lipcu 1905 roku. Budowla ta spiętrza wody rzeki Kwisy, dzięki czemu powstało jezioro Leśniańskie. W latach 1905-1907 u podstawy zapory wzniesiono elektrownię wodną. Ciekawostką jest to, że jest to najstarsza zawodowa elektrownia wodna w Polsce, a jej wyposażenie zachowało się w bardzo dobrym stanie, aż do dzisiejszych czasów.
Ponieważ dzień był bardzo piękny a my nie spieszyliśmy się wcale, postanowiliśmy po zwiedzeniu zamku Czocha pojechać kawałeczek dalej i przyjrzeć się tej zaporze z bliska.

Już na zakręcie drogi ujrzeliśmy bardzo malowniczy obrazek

Przeszliśmy zaporę pieszo, choć dostępna jest ona także dla samochodów

Widok po drugiej stronie zapory, gdzie znajduje się elektrownia wodna

Przy zaporze wybudowano domek dla strażnika- dziś można w nim wynająć pokój

Już w trakcie budowy zapory wybudowano w jej pobliżu pensjonat, który dziś nosi nazwę Czocha

Spojrzenie na zaporę z tarasu restauracji "Czocha"

Wnętrze restauracji było bardzo przyjemne, więc postanowiliśmy zostać tu na obiedzie
Tym miłym (i smacznym) akcentem zakończyliśmy naszą jednodniową wycieczkę do zamku Czocha.

A już za trzy dni wyruszamy w naszą kolejną wakacyjną wyprawę- tym razem w Tatry. Mam nadzieję, że pogoda będzie sprzyjająca i uda nam się zrealizować plany, które w tym roku związane są głównie z Doliną Gąsienicową.
Życzę wszystkim bardzo słonecznych wakacji i pozdrawiam.

1. Nigdy tam nie byłam, ale dzięki tobie zobaczyłam piękną okolicę. Bardzo mi, się spodobały widoki, zwłaszcza z drugiej strony tamy. Widać w nim zamysł architekta. Pozdrawiam i życzę udanej wyprawy w Tatry!

1. O tak! Widok bardzo piękny! W Tatrach też mam nadzieję będzie wspaniale...Dziękuję i pozdrawiam:)))

2. Ciekawa jestem, czy wróciliście już z gór do domu? :)

3. Tak wróciliśmy już kilka dni temu, jednak piękna pogoda zatrzymała nas jeszcze trochę w domku na działce a tam niestety nie mamy szybkiego internetu. Dziś jestem już w domu i obiecuję jutro, najdalej pojutrze zdać relację z naszej wyprawy:))) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie:-)

2. Widzę,że udana wycieczka.A w Tatrach piękna pogoda,choć trochę za gorąco,jak dla mnie,na wędrowanie.

1. Rzeczywiście, kiedy jest upał, to trudniej się wchodzi, ale...kiedy pada, to jeszcze gorzej:)))Pozdrowienia:-)

3. Cudowna wycieczka, piękne widoki, ciekawie opisane. Kochana Genevieve udanej wyprawy w Tatry Wam życzę. Serdeczności!

1. Kochana Dominiko, bardzo dziękuję:))) Wyprawa była udana a Tatry pokazały nam swe najpiękniejsze oblicze. Pozdrawiam gorąco:-)

4. Witaj :)
    Piękne, wakacyjne wspomnienia ;)
    Pozdrawiam mile po przerwie :)

5. Zda mi się, żem z filmu jakiego tych zaporu pejzażów już poznał...
    Kłaniam nisko:)

1. Bardzo możliwe, choć przyznam się, że nie pamiętam, w którym filmie "zagrały" owe pejzaże:))) Pozdrawiam serdecznie:-)

6. Odpowiedzi
    1. Miło mi, dziękuję za odwiedziny i zapraszam w przyszłości:)))

7. To sa widoki niezapomniane, które będa przypominać się podczas szarych jesiennych dni....

1. O tak! Kiedy za oknem szaro i zimno uwielbiam wspominać piękne wakacyjne wędrówki:))) Pozdrowienia:-)

8. Witaj ;)
    Pięknie, bardzo zielono, jak lubię :) idealne miejsce na urlop :)
    Pozdrawiam mile :)

1. Witaj Morgano:)))W Polsce jest wiele wspaniałych miejsc na urlop. Uwielbiam zieleń, wodę, góry więc szukam właśnie takich klimatów. Pozdrawiam serdecznie:-)

9. Już po wyprawie w Tatry? Czekam na zdjęcia :)))

10. Niestety, wszystko, co dobre szybko się kończy...Zdjęcia będą już niedługo...Pozdrawiam Cię Reniu:-)

11. Rzeczywiście, całkiem malownicza okolica.

1. Malownicza i bardzo spokojna...bez tłumów turystów:)))

12. Zamek Czocha podobnie jak i Toszek od trzech lat jest w naszych planach. I mam nadzieję, że wreszcie znadzie się czas na nie ;0 piękne zdjęcia. Ładujcie tam akumulatory eregetyczne.

1. Witaj Agnieszko:))) Życzę Ci, aby udało się zrealizować Wasze plany. O zamku Toszek nie słyszałam, ale poszukam...na pewno też bardzo ciekawe miejsce. Pozdrawiam gorąco:-)

13. Wspaniałego wojażowania Genevieve! Niech uroki podróżowania pozostaną kolorowymi zdjęciami pamięci na długo. Serdeczności!

1. Kochana Małgosiu, bardzo dziękuję:))) Wakacje pomału się kończą a więc i wojaże wraz z nimi. Ale mamy zdjęcia i piękne wspomnienia. Ściskam Cię najmocniej:-)

14. Kurcze jaka żywa zieleń - niczym trawnik golfowy..
    Piękne widoki
    Pozdrawiam serdecznie

1. Rzeczywiście trawka bardzo apetyczna:))) Dziękuję i pozdrawiam:-)

15. Po raz pierwszy byłam na tej zaporze, gdy miałam 11 lat, po raz ostatni- chyba 5 lat temu. To prawie moje rodzinne strony.
    Pozdrawiam.

16. Cieszę się bardzo, że mogłam być tak blisko Twych rodzinnych stron. Mam nadzieję jeszcze kiedyś tam wrócić. Pozdrawiam gorąco:)))